The Saga Continues

Thursday, August 7, 2014

Wu-Tang Clan Release New Single "Ron O'Neal"

49 comments:

  1. Why the awful singing on the hook, I don't understand, even on keep watch whats with this awful singing, Wu don't need no hooks, or if a hook isneeded it better be grimy on some "Something in the street went...BANG BANG" type rap. Smh, the beat is great, lyrics on point but I'm re-editing mine without the hook

    ReplyDelete
    Replies
    1. The hook is bang. It's all good. Forever.

      Delete
    2. My entire fam sings along. I am guessing that you might as well.

      Delete
  2. the wu should perform shows with a live orchestra

    ReplyDelete
  3. My minor beef with these Wu tracks... Are these weak ass hook singers. This is the Wu. They have enough pull that they could get Rihanna, Jill Scott, Joe, R Kelly, Mack Wilds or anyone who can ACTUALLY sing to get on these hooks.
    I'm tired of RZA and these struggling ass vocalist.

    Man he could go find some washed up singers. Carl Thomas, Musiq Soulchild, Biv and Devo, JoJo, KC, L, S, G, Total, Tiny, Tboz, Chilli, Ginuine, 112, Playa, none of them fools have work. I'd much rather hear them on a track over these bums.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha I totally agree with you

      Delete
    2. Wu tang forever, eat and shut up

      Delete
  4. I feel yall on the hooks. The beat is nice, lyrics... but the whole thing that got me on Wu 17 years ago is that they didn't have club rap R&B hooks. It was all raw rhythm and rhyme. I did RZA's new productions but I can't stand these sung hooks. I mean, Wu used to call out all those club hook cats. I don't want Nelly, Rihana, ... I don't listen to Jay-Z... Wu style used to remind me of bebop. The hook was a complex long rhyme that you didn't realize was the hook until it got repeated later. 90% of Wu fans don't want to hear Jay-Z club sing along shit... damn..

    ReplyDelete
    Replies
    1. meant to say dig RZA's production, not did..

      Delete
  5. This is Wu Now, not 90s Wu people. If you wanna hear that grimy underground then you gotta pull out the old school ish y'all. Let Wu be Wu and love em or hate em but they are doin what they do.

    ReplyDelete
    Replies
    1. That's right wu alwayz be wu .... wu 4 real

      Delete
    2. Yeah, it's like when Wes Montgomery went from recording some of the purest hard bop records during the late 50's and early 60's (Smokin at the Half Note,) to recording pop arrangements of Beatles tunes to appeal to a wider audience. He could do whatever he wanted to do and more power to him, but everyone is still diggin' on his hard bop records because there was so much going on musically that was lost with the later pop productions. Thing is, I love RZA's newer productions and directions minus the hooks. Being a musician the hooks just sound kinda weak and amateur, hate to say it. I only say it because we are all waiting for Wu to come back and dominate the industry, and 90% of cats would probably agree that all they have to do is delete those sung hooks, change them to cool samples or rhymed hook that isn't utterly simple, and it will be the shit. It's not about having an issue with a new direction as much as missing the complexity. "Yo, promoters don't want us in clubs because we spaz out / 'Who is these righteous motherfuckers with they flags out?' / Stapleton Projects, recognize you're lookin at / Allah's best, puttin on the hits is no contest / NOW, who the hypest in New York City? / WU-TANG! Radio stop shittin on me!" Now that's a hook. That's what made Wu above all these sing along lowest common denominator cats. Complex rhymed hooks ... Not .. Lean back.. lean back... lean back.. 85% ignorant sh$$

      Delete
  6. Im not too sure if any of you people understand the concept of money??.. Do u just think that u can just get any old singer to just put down a great hook? It costs a thing called money, & if any of u Wu heads were actually reading what's been happening in camp Wu! But cause the Wu all have big heads now they think they need to be paid lots; method put his down free till its release; but raekwon wanted a lot!! I guess the Rizz just ran out of fundz!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. shoot... at least half of us are saying we want no sung hooks whatsoever. We don't want any of that moist R. Kelly Beyonce Jay-Z with NSYNC vocals on our Wu tracks.. Just straight rhyming and samples

      Delete
  7. rza doesn't have an ear for music anymore if he thinks this is worth putting out. i get more hyped for raekwons throwback thursday shit then anything to do with this new album. this shit sounds wack. nothing sounds right. the raps are medicore because the music is. this shit isn't worthy of a movie soundtrack but i'm guessing their whole album will be filled with this shit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. You said it like a true Wu hater. Flat as, broke ass, wanna be somebody, talking likeya know shit but don't know shit Boty boy.... Get back In da closet, shut the door and do the world a favour... And shut da fuk up..

      Delete
    2. I'm a home owner with a girl and a son. My knowledge of hip-hop goes far beyond wu-tang back to the early 80's. I 've been attached to anything to do with wu-tang all the way to gpwu, pop the brown hornet... Everything. My expectation for hip-hop is high, this shits mediocre. Convincing yourself I'm a boy doesn't say shit about the weakness of these releases.

      Delete
  8. he's trying to put out radio friendly singles but anyone that listens to radio music would think this shit sounds corny... so the music is disposable and appeals to nobody other then people that force themselves to love everything rza touches

    ReplyDelete
  9. Yep, some tuff verses wasted by corny singing. Chef's got a point.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chef did a song with justin beiber r u kiddin me this song ron oneil was sick open your ears.

      Delete
  10. Major hustle right here. A new formula. Tight lyrics, the music is a beast and tne hook is tne message. Money is power and if you got it you can rule the world. Be open minded. The game is changing and you have to adapt or get shut out. Can't hate on WU, they brought the heat to a cold rap game. They put it on the table cause they can do so. Don't hate the playa, hate the game. Too many non rappin critics.

    ReplyDelete
  11. I agree the rest is decent but the hook is weak also they seem bored maybe its the beat ? hoping the rest the album is more Wu like

    ReplyDelete
  12. The song is fire. Who could have done it better than WU? Not so much trppin off the hook. It's not going to cha ge the fact that the song is mega. More interested in the lyrical battle. Maybe WU should have a contest to see who could write the best hook. Let the music live.

    ReplyDelete
  13. Luv it... So sick of all dis weak ask rap $#!+ now... Whenever I wanna hear something new, even if it's old its new... I put on some WU... YO SUUUUUU.....AND TO DA WU 36 more deadly chambers to take u through..! Dats Wats sup... Peace god..

    ReplyDelete
  14. Fuck all yall wu haters eat. A dick

    ReplyDelete
  15. the hook is nice...the rap is tight usual for wu -tang would have like to hear every body in the group...love when they do that

    ReplyDelete
  16. Been a Wu fan from day 1 and I've been waiting years another album like 36 chambers. The lyrics are on point but the track is weak, not really what I would expect from Wu but it's definitely better then the crap that plays right now.

    ReplyDelete
  17. Stop with the damn R 'n' B hooks already!!

    ReplyDelete
  18. Wu Tang Clan thank you for never having stopped making good music, you are a great inspiration

    ReplyDelete
  19. songs wack. rza cant rap. he sucks.

    ReplyDelete
  20. Ghostface killed it but goddamn that hook sucks.

    ReplyDelete
  21. Some hooks involving martial arts would be more Wu-like.Maybe some fighting sounds,or some words of wisdom.

    ReplyDelete
  22. An Open Letter to The Rza, from a true Wu-tang Fan

    Dear Rza aka Ruler-Zig-Zag-Zig-Allah aka Bobby Digital aka The Abbot aka Rza-rector,

    It is with nothing but the utmost respect and appreciation that I am writing to you in the first place. The world has heard the Clan's two singles "Keep Watch" and Ron O'Neal" and I must point out that surely you may have observed that the response has been lacklustre and somewhat lukewarm, if even that. In a nutshell, after a hiatus without a Clan album, we the fans deserve far better than you are currently giving us. What happened to "breaking through,like the Wu,unexpectedly"? The first three albums were out of the box and in a niche of their own, they did not pander to mainstream rap and trends at that time. They set they're own trends and lanes, this is what set apart Wu-tang from any other form of music out. And now you want to give us songs with an R&b singer on the hook, very cheesy and simply out of place hooks at that.
    I was first introduced to rap by my elder brother who always played his music really loud straight home from school. The year was 1995 and I was 10 years old. I clearly remember the first time I heard Wu-tang though. I was playing football outside in the courtyard when I heard this strange hypnotic melody wafting through the air. The piano loop was simple but amazing, I had never and have not ever again heard something like that whenn it comes to first time musical experiences. The tinkle of the piano, the hard drums and the steady plodding bass made me forget all about soccer and I ran inside to ask my brother what the hell he was playing. The song was none other than "Duel of the Iron Mic" by Gza. To this day that memory is forever ingrained in my brain, the lyrics are etched against a wall in my mind. I fell in love with hip-hop that day and have not looked back since.
    Fast forward to 2014, since 8 Diagrams we've heard Chamber Music (which was fantastic) and Legendary Weapons. They both had live sample based instrumentation and in my opinion Chamber Music came off waaay better. You have chosen to call the new album A Better Tomorrow, when I heard this the song with the same title off of Wu-tang Forever immediately came to mind. That track remains a classic gem, I've often wondered why it wasn't released as a single with its own video. I heard Ron O'Neal and cringed upon hearing singing about cheddar and whatnot. There is infinite potential in each of us and with nine guys in the best rap group of all time you guys can do better than Why are Jay Z fans happy? Because from time to time he still makes music for the fans regardless of his artistic direction at that particular given point in time. The same goes for other rap acts. The truth of the matter here is that when it comes to Clan albums,Wu-tang fans have been shortchanged since Iron Flag came out. Experimentation is all well and good, live instrumentation is the way of the future. but Rza you have to make your fans happy. Do not forget about us. If this is to be Wu-tang Clan's final curtain call MAKE YOUR FANS PROUD to rock that W and wave it in the air to prove that Wu-tang really is forever! Give the Wu-elemnts a chance to have some production input into the final album, make it an all inclusive project, there are so many great rapper and producers who were inspired by your production, let them have a chance to pay tribute for the final album.
    That way, there really WILL be a better tomorrow, not just for rap, not just for music, but for the whole world. Especially the children.

    Wu-tang Forever
    A true fan till the end

    ReplyDelete
    Replies
    1. I agree completely. Experimentation is all good, and I've liked a lot of RZA's latest beat experiments, but back in the day... like you say... It was like all the corny R'n'B hook rappers, and then the Wu came out and proved that it rocked harder with straight lyrics, no cheesy R'n'B hooks watering that shit down. These R'n'B hooks are watering wu down. They were the anti club sing along shit back in the day. Just tuff lyrics. No skirts on the hook.

      Delete
  23. The song was hot, but the hook was kinda...well you know...

    ReplyDelete
  24. Direct quote from wutang....what the fuck happened?

    '...A lot of niggaz trying to take hip-hop
    and make that shit R&B, rap and bullshit yaknowhatI'msayin?
    Or make that shit funk
    Fuck that, this is MCin right here, this is hip-hop
    Wu-Tang, Wu-Tang gonna bring it to you in the purest form...'

    ReplyDelete
  25. Had to put on some Return To The 36 Chambers immediately after that track to remind me why i love Wu!

    ReplyDelete
  26. These wack hooks are tarnishing the Wu's legacy!

    ReplyDelete
  27. Lots of people putting too much on the hook. The beats and verses are tight as ever. I'm mostly shocked that on a song that has Ghostface, INS, and Meth on it, RZA actually has the best verse.

    ReplyDelete
  28. I'm thinking of starting a kickstarter to get RZA to remove all R'n'B hooks off the album before they release it. Thing is, RZA, if you're listening, I promise you'll sell twice as many units of the album if you remove the hooks and just make it pure hip hop. Hell, I'll buy 3 copies myself if you do that. Hip hop is dying in mushy ass hooks, BRING THE STRAIGHT HIP HOP DOPE BACK.

    ReplyDelete
  29. Gay ass hook come on rza

    ReplyDelete
  30. I think somethings wrong with my internets, I hit play on that shit and somehow whack assed garbage started singing along in my Wu track. It's weird, it only happened when the dudes was quiet. When they were droppin rhymes I didn't hear it at all. Anybody else have the same problem?

    ReplyDelete
    Replies
    1. still have the wu sound, but something missing. just love the second coming for ex but eather make it vocal or make it bangin hip-hop shit. half of instruments wouldn't be needed here. i cant do better, still a good song but still something's missing and wu fans are still starving

      Delete
  31. Loved the WU since '93, been a die hard fan. If the new album is anything like the first 2 singles, I'm out. It seems they have become the very thing they were against in their prime! FUCK R&B Rap & Bullshit. You guys said yourselves... Y'all have gotten softer than baby shit.

    ReplyDelete
  32. Dunno. Where the so simple raw beats at + the sick ass flow like Scary Hours or such? Got no prob with the hook but i just can feel that thing. Last time the rushing elephants maybe. Totally aggreed with Rea last time. Now it seems it's happening again. Triing to get some new fans? Keep the old ones instead. Just don't make my head nod. :/

    ReplyDelete
  33. holy shit this is boring as fuck

    ReplyDelete